Denne gratis Hælspore øvelse hjælper dig med at strække din fod ud og dette gør smerterne i forbindelse med hælspore meget mindre. Øvelsen her er også at finde i vores træningspakke mod hælspore

For at lave Hælspore øvelsen skal du bruge et bælte, tørklæde eller håndklæde som du vikler rundt om trædepuden på din fod.

Det er vigtigt at det ikke er tæerne men at det er trædepuden lige under. Herefter sætter du dig på gulvet med strakte arme og udstrakt ryg, med håndklædet eller bæltet om dine træde puder på den ene fod. herefter strækker du foden ud og du kan nu mærke at foden løfter sig fra jorden. Hold denne stilling i 30-40 sekunder for at opnå det bedste stræk. Skift herefter fod og gentag øvelsen 3 gange på hver fod.

Ved at udføre denne Hælspore øvelse en gang om dagen kan du minimere smerterne ved hælspore, og vi anbefaler at du bruger et par såler i løbet af dagen for at sikre den bedste støtte og komfort til dine fødder dagen igennem

Herunder er videoen der viser Hælspore øvelsen step by step og giver dig gode råd til at udføre øvelsen korrekt.

Hvordan hjalp øvelsen dig? skriv en kommentar hvis du har spørgsmål eller ris / Rod til øvelsen. Del gerne øvelsen her med dine venner hvis den hjalp dig.

Hælspore øvelse er også en del af vores ” Træn din hælspore” i stedet for et bælte kan du benytte en elastik

PS. Nu du har fået en enkelt af øvelserne, skal du selvfølgelig ikke betale for den i det fulde sæt øvelser? Brug rabatkoden: 1enkelt når du køber Træn Din Hælspore og du sparer 50kr